4 coses

divendres, de març 06, 2009

En Clau de Vi

Fa un temps que els divendres, (com que surto cada vegada menys ¬¬' ), m'he aficionat a veure 2 programes que fan al 33 el divendres a la nit: Thalassa i En Clau de Vi. El primer ja fa molts anys que el veia de tant en tant i em crida l'atenció els reportatges que fan del mar (està genial i es mereix un post a part). Però un que m'ha sorprès com m'ha captivat poc a poc és el En Clau de Vi, que fa un paio tranquil i molt planer (nom de qui la meva memòria de peix no em permet recordar-me ara xD).

Tot i que no sóc cap apassionat del vi, és un programa que m'ha despertat la curiositat d'aprendre a valorar tots els matissos ('multimèdia' ;) de color, sabor, aromes i tacte que ofereixen els vins d'arreu, de captar els matissos de cada varietat d vi, les maneres de 'criar-lo', i les propietats que li dona cada territori.

També m'ha fet adonar de lo molt que tenim taladrat el 'rioja' per defecte q demanem tots quan tenim por d'equivocar-nos al demanar un bon vi, i de lo poc fonamentada que està aqesta petició quasi-automàtica. Ara conec i valoro millor las varietats i DOs 'de casa', o sigui q crec q ha complert amb un dels objectius d'aquest programa: potenciar el vi català sense caure en 'provincianismes' ni favoritismes, tot el contrari: mostrant l'immens ventall de vins que hi ha al món (llástima que avui sigui l'últim programa).

Amb tot això, m'han agafat ganes de fer un curs de cata, pq crec q pot ser una experiència divertida i curiosa d'afinar els sentits. Algú s'apunta? ;)

Etiquetes de comentaris: , , , , ,